Erreferentzia

Osumi braids

UHOLDEEN PREBENTZIOAK hiria bera baino askoz eremu handiagoa hartzen du. Esku-hartzeak egin behar dira, bai ibaian gora, bai ibaian behera, bai ibaian gora dauden eremuak basoberritzea eta ibaian behera, non eraiki gabeko eremuak uholde-eremu gehigarri bihur baitaitezke. Eremu urbanizatuetan, teilatu berdeek eta beheko berdeguneek, bio-zisterna edo euste-arro bihurtuta, ur-isurketa harrapatzen lagun dezakete; sabaiko tangek, berriz, euri-ura bil dezakete. 

Ibaietako ura eta haren ibaiadarrak oraindik ere etxe, industria, nekazaritza edo errepideek kutsatzen dituztenez, hainbat tresnek erreka naturalak GARBITZEN laguntzen dute: hondakin urak tratatzeko zentral bat izateaz gain, ur grisak eta azaleko isurketa kutsatuak garbitu daitezke. legar-iragazkien eta ur-landareen bidez, terrazetako eta hiri-biozisternetako lurretan, ibaira sartu aurretik.



Forest School


Eskola-basoa aire zabaleko hezkuntza-eredu bat da, eta ikasleek naturguneak bisitatzen dituzte gaitasun pertsonalak, sozialak eta teknikoak ikasteko. "Haurrei, gazteei eta helduei konfiantza lortzeko eta garatzeko aukera erregularrak eskaintzen dizkien prozesu inspiratzailea da, ikaskuntza praktikoaren bidez, baso giro batean". Baso-eskolak basoak erabiltzen ditu haur eta heldu gazteen independentzia eta autoestimua eraikitzeko. Gaiek zeharkako curriculum zabala dute, eta hor sartzen dira natur ingurunea, adibidez, zuhaitzek gizartean duten eginkizuna, ekosistemaren konplexutasuna edo landare eta animalia espezifikoak ezagutzea. Hala ere, gaitasun pertsonalak oso baliotsuak dira, hala nola talde-lana eta problemen ebazpena. Basoen ingurunea kontzeptu abstraktuagoei buruz ikasteko erabil daiteke, hala nola matematika eta komunikazioa. Natur eskolak ere deitzen zaie.


Eskola-basoen onurak


  • Konfiantza handiagoa, gizarte-trebetasunak, komunikazioa, motibazioa eta kontzentrazioa

  • Erresistentzia fisiko hobetua, mugitzeko trebetasun fin eta lodiak hobetzea

  • Gizabanakoentzako eta komunitateentzako nortasun positiboko prestakuntza

  • Ingurumenarekiko iraunkorrak diren portaerak eta alfabetatze ekologikoa

  • Ingurumena gehiago ezagutzea, maizago bisitatzea naturara familian

  • Arrisku seguru eta osasungarriak hartzea

  • Sormena eta berreskuratzeko gaitasuna hobetzen ditu

  • Lorpen akademikoak eta autoerregulazioa hobetzea

  • Estresa murriztea eta pazientzia, autodiziplina, arreta eskaintzeko eta neke mentala berreskuratzeko gaitasuna

  • Goi mailako gaitasun kognitiboak hobetzea



Mellor Primary School


Lehen hezkuntzako eskolak, baso eta soroei begira, “Forest School” izeneko ethoak ditu. Ethos horren arabera, aire librearen bidez ikastea funtsezkoa da haurrei erresilientzia, baliabideak eta elkarrekin lan egiteko gaitasuna eraikitzen laguntzeko. Sarah Wigglesworth Architects-ek diseinatutako eskola bat da. “Zuhaitzen etxea basoan” bezala, hedadura paisaiara zabaltzen den estalki batean jarritako egurrezko eta egurrezko sabai-formako kumulu bat da. Gune zirraragarri eta bizigarriak eskaintzen ditu, bai barnean, bai kanpoan, eta baso-eskolaren curriculuma bultzatzen du. Bezeroaren, proiektuko bazkideen eta tokiko komunitatearen arteko harreman estuaren emaitza izan zen diseinua.Zura da hedapenean erabiltzen den material nagusia, energia gutxi, sendotasun eta iraunkortasun aldetik dituen ezaugarriengatik hautatua; halaber, “Forest School” eskolaren filosofia islatzen du, eta eraikina eroso sentitzeko aukera ematen du gerriko berdearen barruan.


Comentarios

Entradas populares de este blog